Helden van de GAD _ Desiré medewerker klantenservice
Publicatiedatum: 8 maart 2022
In de Week van de Afvalhelden een kijkje achter de schermen bij de GAD. Wie werken er nu eigenlijk en wat doen ze? Aandacht voor onze eigen helden die zich allemaal inzetten de afvalinzameling in de Regio Gooi en Vechtstreek zo goed mogelijk te laten verlopen.
Vandaag Desiré, sinds 6 jaar medewerker klantenservice. “Natuurlijk zitten er soms ook echt minder leuke gesprekken tussen maar die laat ik dan snel weer los. De volgende beller heeft daar niets mee te maken en die sta ik weer vrolijk te woord.”
Bij de GAD
“Mijn vorige baan was in het magazijn van een schoenenwinkel. Voor een klantgericht mens als ik toch wat achteraf. Via het uitzendbureau kwam ik bij de GAD terecht. Een schot in de roos. Iedere dag heb ik direct met onze inwoners te maken en ben ik bezig met het oplossen van de problemen die zij ervaren. Als medewerker klantenservice sta ik mensen te woord via telefoon of email. Telefoon vind ik het leukst. Ik geniet ervan als ik een gesprek wat mensen soms wat narrig beginnen positief kan afsluiten. Met een grapje kan ik de mensen vaak wel uit het negatieve halen. Door het meedenken en het zoeken naar de beste oplossingen kan ik onze inwoners vaak goed helpen.
Ik ga altijd met plezier naar mijn werk. Door het werken met fijne collega’s en de afwisselende baan die mij veel voldoening geeft.”
Coronatijd
“Tja, er is al veel gezegd over de coronatijd. Maar binnen de GAD was dit ook echt een bijzondere periode. Bijzonder omdat het ons voor vele uitdagingen stelde die we met elkaar moesten oplossen. We hadden natuurlijk te maken met opruimwoede en beperkende maatregelen bij het scheidingsstation, met uitval door ziekte en quarantaine. Ook was het voor onze afdeling Toezicht en Handhaving lastiger om de bijplaatsingen te achterhalen. Ze moesten natuurlijk veel voorzichtiger zijn bij het openen van vuilniszakken in verband met mogelijk besmette materialen.
Bij de klantenservice merken we ook echt dat mensen een korter lontje hadden, ze hadden niet altijd begrip voor de maatregelen die ook wij moesten treffen. Er zaten wel dagen tussen dat ik echt doodmoe naar huis ging. We zijn nu eenmaal de eerste vuurlinie.
Natuurlijk gaat niet alles perfect bij ons, dat is in ieder uitvoeringsbedrijf zo. Na de wijzingen in wijken, routes en inzamelfrequenties was er verwarring over de inzamelkalender. Gelukkig konden wij veel inwoners helpen door het geven van informatie en soms een seintje naar onze collega’s van de andere afdelingen zodat die voor de inwoners aan de slag konden.”
Complimentjes
“Ik vind mijn werk ontzettend leuk, iedere dag weer. Het te woord staan van mensen die om hulp vragen, een melding willen doen of een klacht hebben. Ieder gesprek is uniek en ik probeer het altijd positief af te sluiten. Gelukkig krijgen we ook complimentjes binnen. Mensen zijn blij met onze service en dienstverlening en dat we, waar we kunnen, meedenken en oplossingen bieden. “
Desiré
“Naast mijn werk bij de GAD ben ik moeder van 3 kinderen. Twee zijn er al de deur uit en ik koester nog mijn tijd met de laatste die nog thuis woont. Ik hou van uit eten gaan en feestjes 🙂 Afgelopen tijd was het natuurlijk afzien wat dat betreft. Maar nu kunnen we weer feesten met de buren. We hebben iedere maand een feestje met elkaar. Ook bij de andere buren thuis hoor, maar gastvrouw zijn vind ik ontzettend leuk.
Ook heb ik met mijn man onze eigen snackwagen, Desi’s snackmobiel. We zijn in te huren voor feesten en kleine evenementen. Ook hierin kan ik mijn klantgerichte, dienstverlenende genen lekker de vrije loop laten. Heerlijk al die blije mensen aan de kraam. “