Inwoners geven GAD een 7,8
Publicatiedatum: 25 juli 2023
We voeren iedere twee jaar een tevredenheidsonderzoek uit onder de inwoners in de regio Gooi en Vechtstreek. Zo krijgen we een beeld hoe inwoners denken over het inzamelen van hun afval, de scheidingsstations, de medewerkers en de communicatiemiddelen.
Tevreden
Inwoners waarderen GAD in zijn algemeenheid met een 7,8. In 2021 was dit een 7.7. De scheidingsstations en inzamelmedewerkers worden gewaardeerd met een 8. De communicatiekanalen met een 7,9 en de klantenservice met een 7,7. Inwoners zijn het minst tevreden met de net- en reinheid van de (ondergrondse) containerlocaties.
Afval scheiden
Een groot percentage van de ondervraagden geeft aan het afval te scheiden.
- 96% van de ondervraagden gooit het papier en karton apart weg
- 93% van de ondervraagden gooit het pmd apart weg
- 91% van de ondervraagden gooit het glas apart weg
Grof tuinafval en textiel worden het minst goed gescheiden. Textiel is regelmatig te vinden in andere afvalstromen zoals restafval en pmd.
vergroot door op afbeelding te klikken
Focusgroep
De communicatiemiddelen worden goed beoordeeld. De meest gebruikte middelen zijn de app en de website. Inwoners waarderen het gebruikersgemak van de inzamelkalender, maar de afvalwijzer moet nog wat meer bekendheid krijgen. In de afvalwijzer is te vinden in welke afvalbak een product hoort.
Er is altijd ruimte voor verbetering. GAD start dit najaar met een focusgroep. Hiervoor heeft de GAD inwoners nodig die willen meedenken hoe GAD nog beter kan communiceren. Hoe bereikt GAD zoveel mogelijk inwoners met boodschappen over dienstverlening? Of het zo duurzaam mogelijk omgaan met huishoudelijk afval. Iedereen die wil meedenken en ideeën heeft over een betere communicatie kan deelnemen aan deze focusgroep. Aanmelden via communicatie@gad.nl